دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

یو پی اس ( ups ) چیست ؟


دستگاه یو پی اس ups : وظیفه تامین برق در صورت قطع برق شهر را برعهده دارد.


UPS  مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.

یوپی اس

یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یوپی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید .

درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) شما را قادرمیسازد که بربیشترمشکلات ناشی ازبرق شهرفائق آیید وهمچنین محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز بدست آورید


شما می توانید سطوح مختلفی ازحفاظت را درمقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری ازتخریب ویا ازدست دادن اطلاعات به کارگیرید.


UPS ها معمولاً درون خود، یک باتری دارند که در حالت عادی (هنگام وجود برق) باتری شارژ شده و هنگام قطع برق یا افت ولتاژ،UPS به طور اتوماتیک منبع تغذیه را در زمانی حدود یک یا دو میلی ثانیه از برق شهر به باتری موجود درون خود تغییر داده و در نتیجه وسیله هایی که توسط UPS مورد محافظت قرار گرفته اند متوجه قطع جریان نشده و به کار خود ادامه می دهد.

UPS هایی با طول مدت پشیبانی متفاوتی وجود دارد. برخی از آنها تنها برای مدت کوتاهی مثلاً 5 دقیقه برق رسانی می کنند که این فرصت خوبی برای ثبت و ذخیره کارهای انجام شده در رایانه ها است . برخی دیگر نیز تا 45 دقیقه دوام تغذیه دارند.

برای ادارات و موسسات بزرگ نیز UPS هایی طراحی شده که مدت زمان بیشتری تغذیه رایانه های موجود را پشتیبانی می کنند. این UPS ها دارای باتری درونی نبوده بلکه باتری های بیرونی تعبیه شده که به UPS متصل هستند را شارژ و در زمان مقتضی به آنها سؤییچ می کنند.

انواع UPS :

تمام ups های موجود در سه دسته عمومی زیر قرار می گیرند:

1- UPS stand-by operation

2- UPS double conversion یا UPS online

UPS line-interactive operation - 3


1-     UPS Stand-by  (با اینورتر غیرفعال آماده به کار) :.

این نوع UPS ساده ترین و ارزان ترین نوع UPS است که با نام offline ups نیز خوانده می شود. در این UPS باتری و اینورتر، در حالت آماده باش قرار دارند تا زمانی که به آنها احساس نیاز شود و وارد مدار گردند. وقتی که برق شهر قطع می شود سوییچ انتقالی، مدار را با تاخیری در حدود کسری از ثانیه روی منبع تأمین ثانویه سوییچ می کند و هنگامی که برق شهر وصل شد مجدداً به حالت قبل باز می گرداند.

از آنجا که ممکن است زمان سوییچینگ(زمان انتقال) برای ادامه کارکرد بدون وقفه سیستم های امنیتی و حفاظتی کافی نباشد معمولاً از این UPS ها برای وضعیت های بحرانی مانند اتصال به یک سیستم مدار بسته استفاده نمی گردد.

این UPS ها تا اندازه توان 1000 ولت- آمپر را تأمین می نمایند.

در شکل زیر تغییر وضعیت این نوع UPS ها را ملاحظه می فرمایید:

 ups

2-   


Online UPS-2 (یو-پی-اس با دو مرحله تبدیل)

 

این UPS ها به لحاظ طراحی با مدل standby متفاوت می باشند.

این یوپی اس (ups) که گاهی بنام تبدیل مضاعف(double conversion)  نیز نامیده میشود، بهترین نوعی نیست که شما میتوانید خریداری نمایید، زیرا با پیشرفت یوپی اس های Line-Interactive و با توجه به بازده پایین ups های Online نسبت به آنها، امروزه بسیاری از مردم علاقه خود را به این نوع یوپی اس از دست داده اند. جالب اینکه این ups درعین تشابه بسیار زیاد به standby ups که ارزانترین یوپی اس است عملکردی کاملاً متفاوت با آن دارد. تشابه از این بابت که این یوپی اس (ups) نیز همان دو منبع انرژی را دارد و کاملاً متفاوت از این بابت که در این ups سوییچ انتقال برای قطعی در خروجی اینورتر در مواقع اضطراری برگردانده شده است.

 

این شکل یک طرح شماتیک از online ups است و ممکن است مدلهای دیگری هم موجود باشد. همانطور که ملاحظه میکنید این دیاگرام کاملاً مشابه standby ups میباشد غیر از اینکه مسیرهای منابع اولیه و ثانویه نیرو عوض شده اند. در اینجا باتری منبع اولیه انرژی میباشد

 

در شرایط عادی این ups از باتری و اینورتر مربوطه استفاده میکند در حالیکه خط نیرو، شارژر باتری را تغذیه میکند. به همین دلیل است که این ups گاهی بنام double conversion و یا یو-پی-اس آن-لاین با تبدیل مضاعف (دوگانه) نامیده میشود. حاصل این طرح اینست که در شرایط قطع ناگهانی برق، هیچ زمان انتقالی مشاهده نخواهد شد. زیرا در شرایط قطع برق، اینورتر (و بار مربوطه) به کار خود ادامه خواهد داد و فقط شارژر باتری از کار خواهد افتاد.


در قبال قطع برق، عکس العمل کامپیوتر و یا لپ تاپی که انرژی خود را از یک online ups دریافت میکنند مشخص است. آنها بدون وقفه به کار خود ادامه میدهند. تنها اتفاقی که می افتد اینست که باتری تضعیف میشود زیرا در این حالت شارژری برای شارژ آن وجود ندارد.


ممکن است شما ازخود بپرسید وقتی که همیشه از باتری استفاده میکنیم پس دلیل وجود مسیری برای سوییچ انتقال (مسیری که در دیاگرام بالا با نقطه چین نمایش داده شده است) چیست؟

پاسخ اینست که این مسیر پشتیبانی لازم را برای مواقعی که اینورتر از کار می افتد و یا در اثر برخی مشکلات داخلی در کار آن وقفه حاصل میشود، فراهم مینماید. هر چند غیر معمول است ولی به هر حال این اتفاق ممکن است بیفتد و در این حالت، سیستم به مسیر شامل محدود کننده ولتاژهای اضافی و فیلتر، سوییچ خواهد شد.


 دراین حالت"زمان انتقال" دوباره موضوعیت پیدا خواهد کرد دقیقاً مانند حالتی که یک یو-پی-اس استندبای در مقابل قطع برق عکس العمل نشان میدهد. البته باید دقت کرد که قطع برق بسیار متداولتر از قطع ups میباشد.


دیگر مزیت اصلی استفاده از باتری در بیشتر زمانها اینست که فرآیند تبدیل مضاعف ( (double conversionانرژی خروجی را بطور کامل از انرژی ورودی جدا میکند. هر اغتشاش و کثیفی احتمالی (غیر از مولفه های DC و برخی از پارازیت های معمول که فقط در یوپی اس های بدون ترانسفورماتور اتفاق می افتد) که از برق شهر وارد شود فقط بر روی شارژر باتری تاثیر میگذارد نه بر روی خروجی های ups.

اگر چه ممکن است از روی دیاگرام بالا مشخص باشد که یو-پی-اس های آن-لاین و استندبای دارای مولفه های مشابهی میباشند ولی باید دقت نمود که تفاوت عمده ای در طراحی شارژرها و اینورترهایی که معمولاً هیچ کاری انجام نمیدهند و ممکن است فقط در هر ماه به مدت چند دقیقه بکار بیفتند با آنهاییکه هر روز 24 ساعت کامل روشن هستند تا عمر آنها به پایان برسد وجود دارد. تفکر مهندسی و افزایش اندازه و کیفیت مولفه های ترکیب شده در ساخت یک online ups باعث افزایش قیمت قابل توجه این ups ها نسبت به بقیه انواع آن میشود. این ups ها معمولاً برای سرورهای بزرگ و همچنین پشتیبانی از قطعات تجهیزات مراکز داده پردازی بکار میروند. معمولاً این ups ها از اندازه قدرت 5000 ولت-آمپر تا صدها و هزاران ولت-آمپر و حتی بزرگتر موجود میباشند.

 

 
UPS line-interactive operation - 3

این UPS ها به لحاظ طراحی با مدل standby متفاوت می باشند.

در این UPS ها شارژر باتری مستقل بوده و اینورتر و سوییچ تبدیل منبع انرژی، با ترکیبی از یک اینورتر و کانورتر جایگزین شده است که هر دو، باتری را شارژ و انرژی آنرا به AC تبدیل می کنند






نقطه قوت این UPS این است که اینورتر و کانورتر همیشه به خروجی متصل هستند و انرژی تجهیزات مربوطه را تامین می کنند لذا در مقابل قطع انرژی منبع اصلی، عکس العمل سریعتری نسبت به مدل standby دارد.


 	Line-interactive



نقطه قوت این UPS این است که اینورتر و کانورتر همیشه به خروجی متصل هستند و انرژی تجهیزات مربوطه را تامین می کنند لذا در مقابل قطع انرژی منبع اصلی، عکس العمل سریعتری نسبت به مدل standby دارد.

اینورتر و کانورتر معمولاً توسط یک مدار به هم مربوط می شوند و پارازیت های برق را فیلترکرده، ولتاژهای کوتاه مدت و ضربه ولتاژهای شدید را تعدیل نموده و همچنین انرژی خروجی را تنظیم می کنند. همچنین انرژی اضافه ای را برای زمان کاهش جریان فراهم نموده و ولتاژهای اضافی گذرا در خروجی را کنترل می کنند و تا اندازه توان 3000 ولت- آمپر موجود می باشد. این UPS برتر از standby ups است ولی هنوز دارای یک زمان انتقال است این زمان انتقال به قدری ناچیز است که سیستم های حفاظتی و نظارتی آن را حس نمی کنند و بی وقفه به کار خود ادامه می دهند .

لذا مناسب ترین UPS برای سیستمهای امنیتی این یو پی اس های Line-interactive می باشد .


در استفاده از UPS به نکات ذیل توجه فرمایید:

-1 واحد سنجش مقدار انرژی که یک UPS در خروجی خود تأمین می کند «آمپر- ساعت» می باشد و مصرف انرژی آنچه محافظت می کنید عامل مهمی است که در خرید UPS نقش ایفا می کند. برای مثال یک UPS پنجاه آمپر ساعت می تواند دستگاه شما را با جریان 2 آمپر به مدت 25 ساعت یا با جریان 5 آمپر به مدت 10 ساعت تغذیه نماید.

2 -مدت زمانی که یک UPS پس از قطع برق می تواند دستگاه متصل به خود را فعال نگاه دارد به دو عامل بستگی دارد : یکی تعداد سیستم ها و میزا ن بار مصرفی آنها و دیگری ظرفیت باتری مورد استفاده است.

-3 زمانی که از UPS استفاده می کنید در خروجی آن، محافظ لوازم برقی را به کار نبرید چرا که این کار باعث صدمه دیدن دستگاهی که می خواهید محافظت نمایید می گردد

 

 

اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه

 

لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

        لیست مقالات شبکه


 

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی/www.hamicam.com  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.