دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

فواید بی نظیر برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ای منبع خوبی از منگنز، سلنیوم و منیزیم است. یک فنجان برنج قهوه‌ای، ٨٠‌درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز را تأمین می‌کند.

منگنز به تولید انرژی از پروتئین و کربوهیدرات کمک می‌کند و همچنین در ساخت اسیدهای چرب نیز وارد عمل می‌شود. منگنز برای سلامتی سیستم اعصاب و برای تولید هورمون‌های جنسی بسیار مهم است.

منگنز جزو مهم آنتی‌اکسیدان است و از تخریب سلول پیشگیری می‌کند؛ همچنین مانع رعشه، ضعف روحی، جوش‌های پوستی و آسیب‌های لوزالمعده است.

یک فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده در حدود ٣/٢٧‌درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تأمین می‌کند. سلنیوم یکی از اجزای اساسی سوخت‌وساز بدن است. سلنیوم نه تنها برای مقابله با سرطان مهم است؛ بلکه برای بیماری‌های قلبی، کاهش علامت‌های تنگی نفس، درد و همچنین تسکین ورم و التهاب مفاصل بسیار مفید است.

از‌آنجا‌که برنج قهوه‌ای مقدار زیادی فیبر و سلنیوم دارد، برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بسیار مفید است، برنج قهوه‌ای و تمام غلات و دانه‌های سبوس‌دار، منبع بسیار خوبی از منیزیم است؛ منیزیم فعال‌کننده بیش از ٣٠٠‌نوع آنزیم در بدن است.

بر اساس مطالعات به دست آمده برنج قهوه‌ای، خطر ابتلا به دیابت نوع‌٢ را کم می‌کند؛ برنج قهوه ای، سه برابر برنج سفید فیبر دارد و فیبر باعث کاهش کلسترول، کنترل قند و خون دیابت، از‌بین‌برنده سرطان روده بزرگ و یبوست است. روغن برنج قهوه‌ای (یا روغن سبوس برنج)، دارای مقدار کمی کلسترول LDL (کلسترول بد) است. باسماتی و دیگر برنج‌های قهوه‌ای، شاخص گلیسمی کمتری دارند.