دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

روتر چیست؟

روتر چیست؟

اگر روتر را بخواهیم از نظر لغوی معنا کنیم می توانیم به آن مسیر یاب بگوییم. این روتر ها یا مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند. و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص می کند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسند و در نهایت رسیدن آن به مقصد را کنترل می کند .

روترها کامپیوترهای خاصی هستند که پیام های اطلاعاتی کاربران را با استفاده از هزاران مسیر موجود به مقاصد مورد نظر هدایت می نمایند.

برای شناخت عملکرد روترها در اینترنت با یک مثال ساده شروع می نمائیم .

زمانیکه برای یکی از دوستان خود ، یک E-mail را ارسال می دارید ، پیام فوق به چه صورت توسط دوست شما دریافت می گردد ؟ نحوه مسیر یابی پیام فوق به چه صورت انجام می گیرد که فقط کامپیوتر دوست شما در میان میلیون ها کامپیوتر موجود در دنیا ، آن را دریافت خواهد کرد. ؟ اکثر عملیات مربوط به ارسال یک پیام توسط  کامپیوتر فرستنده  و دریافت آن توسط کامپیوتر گیرنده ، توسط روتر انجام می گیرد.روترها  دستگاههای خاصی می باشند  که امکان حرکت پیام ها در طول شبکه را فراهم می نمایند.


یکی از ابزارهائی که روتر از آن برای تعیین مقصد یک بسته اطلاعاتی استفاده می نماید

جدول پیکربندی 

است.  

یک روتر دارای دو وظیفه اصلی است :

«       تضمین عدم ارسال اطلاعات به محلی که به آنها نیاز نیست

       «تضمین ارسال اطلاعات به مقصد صحیح

با توجه به وظایف اساسی فوق ، مناسبترین محل استفاده از یک روتر، اتصال  دو شبکه است . با اتصال  دو شبکه توسط روتر ، اطلاعات موجود در یک شبکه قادر به ارسال در شبکه دیگر و بالعکس خواهند بود. روتر شبکه ها را در مقابل یکدیگر حفاظت و از ترافیک غیرضروری پیشگیری می نماید.( تاثیر ترافیک موجود در یک شبکه بر شبکه دیگر با فرض غیر لازم بودن اطلاعات حاصل از ترافیک در شبکه اول برای شبکه دوم )  . همزمان با گسترش شبکه ، جدول پیکربندی نیز رشد و توان پردازنده روتر نیز می بایست افزایش یابد. صرفنظر از تعداد شبکه هائی که به یک روتر متصل می باشند ، نوع و نحوه انجام عملیات در تمامی روترها مشابه است . اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه کامپیوتری از هزاران شبکه کوچکتر تشکیل شده است. روترها در اتصال شبکه های کوچکتر در اینترنت دارای نقشی اساسی و ضروری می باشند.

اطلاعات موجود در اینترنت ( صفحات وب ، پیام های الکترونیکی و ...) با استفاده از سیستمی با نام Packet -switching network به حرکت در می آیند.

در سیستم فوق ، داده های موجود در یک پیام و یا یک فایل به بسته های 1500 بایتی تقسیم می گردند.هر یک از بسته های فوق شامل اطلاعات مربوط به : آدرس فرستنده ، آدرس گیرنده ، موقعیت  بسته در  پیام  و بررسی ارسال درست اطلاعات توسط گیرنده است. هر یک از بسته های فوق را Packet می گویند. در ادامه بسته های فوق با استفاده از بهترین و مناسبترین مسیر برای مقصد ارسال خواهند شد. در یک شبکه مبتنی بر داده دودلیل ( مزیت) عمده برای استفاده از تکنولوژی Packet switching وجود دارد :

§       شبکه قادر به تنظیم لود موجود بر روی هر یک از دستگاهها با سرعت بالا است( میلی ثانیه )

§       در صورت وجود اشکال در یک دستگاه ، بسته اطلاعاتی از مسیر دیگر عبور داده شده تا به مقصد برسد.

روترها که بخش اصلی شبکه اینترنت را تشکیل می دهند ، قادر به " پیکربندی مجدد مسیر " بسته های اطلاعاتی می باشند. در این راستا شرایط حاکم بر خطوط نظیر تاخیر در دریافت و ارسال اطلاعات و ترافیک موجود بر روی عناصر متفاوت شبکه بصورت دائم مورد بررسی قرار خواهند گرفت روتر دارای اندازه های متفاوت است :

- در صورتیکه از امکان Internet connection sharing بین دو کامپیوتری که بر روی آنها ویندوز نصب شده است استفاده گردد،  یکی از کامپیوترها که خط اینترنت به آن متصل شده است بعنوان یک روتر ساده رفتار می نماید. در مدل فوق روتر، عملیات ساده ای را انجام می دهد. داده  مورد نظر بررسی تا مقصد آن برای یکی از دو کامپیوتر تعیین گردد.

- روترهای بزرگتر نظیر روترهائی که یک سازمان کوچک را به اینترنت متصل می نمایند ، عملیات بمراتب بیشتری را نسبت به مدل قبلی انجام می دهند. روترهای فوق از مجموعه قوانین امنیتی حاکم بر سازمان مربوطه تبعیت و بصورت ادواری سیستم امنیتی تبین شده ای را بررسی می نمایند.

- روترهای بزرگتر مشابه روترهائی که ترافیک اطلاعات را در نقط حساس ومهم اینترنت کنترل می نمایند ،  در هر ثانیه میلیون ها بسته اطلاعاتی  را مسیریابی می نمایند.

آدرس فیزیکی کامپیوتر

آگاهی از مقصد یک پیام

روتر یکی از مجموعه دستگاههائی است که در شبکه استفاده می شود. هاب ، سوئیچ و روتر سیگنال هائی را ار کامپیوترها و یا شبکه ها دریافت و آنها را برای کامپیوترها و یا شبکه های دیگر ارسال می دارند. روتر تنها دستگاه موجود می باشد که در رابطه با مسیر یک بسته اطلاعاتی تصمیم گیری می نماید. بمنظور انجام عملیات فوق ، روترها می بایست نسبت به دو موضوع آگاهی داشته باشند : آدرس ها و ساختار شبکه .

زمانیکه توسط یکی از دوستانتان برای شما یک کارت تبریک سال نو ارسال می گردد ، از آدرسی مطابق زیر استفاده می نماید : " تهران - خیابان ایران - کوچه شمیرانات - پلاک 110 " آدرس فوق دارای چندین بخش بوده که به اداره پست مربوطه امکان پیدا نمودن آدرس فوق را خواهد داد.  استفاده از کد پستی  باعث سرعت در ارسال کارت تبریک و دریافت آن توسط شخص مورد نظر می نماید .ولی حتی در صورتیکه از کد پستی هم استفاده نشود ، امکان دریافت کارت تبریک با توجه به مشخص شدن شهرستان ، خیابان ، کوچه و پلاک نیز وجود خواهد داشت . آدرس فوق یک نوع آدرس منطقی است . آدرس فوق روشی  را برای دریافت کارت تبریک ، مشخص می نماید. آدرس فوق به یک آدرس فیزیکی مرتبط خواهد شد.

هر یک از دستگاههای موجود که به  شبکه  متصل می گردند ، دارای یک آدرس فیزیکی می باشند. آدرس فوق منحصر بفرد بوده و توسط دستگاهی که به کابل شبکه متصل است ، در نظر گرفته خواهد شد. مثلا" در صورتیکه کامپیوتر شما دارای یک کارت شبکه (NIC) می باشد ، کارت فوق دارای یک آدرس فیزیکی دائمی بوده که در یک محل خاص از حافظه ذخیره شده است . آدرس فیزیکی که آدرس MAC    Media Access Control)  ) نیز نامیده می شود ، دارای دو بخش بوده که هر یک سه بایت می باشند. اولین سه بایت ، شرکت سازنده کارت شبکه را مشخص می نماید . دومین سه بایت یک شماره سریال مربوط به کارت شبکه است .

کامپیوتر می تواند دارای چندین آدرس منطقی در یک لحظه باشد. وضعیت فوق در رابطه با اشخاص نیز صدق می کند. مثلا" یک شخص می تواند دارای آدرس پستی ، شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیکی و ... باشد. از طریق هر  یک از آدرس های فوق امکان ارسال پیام برای شما وجود خواهد داشت آدرس های منطقی در کامپیونر نیز مشابه سیستم فوق کار می کنند. در این راستا ممکن است از مدل های متفاوت آدرس دهی و یا پروتکل های مربوط به شبکه های متفاوت بطور همزمان استفاده گردد. در زمان اتصال به اینترنت ،  شما دارای یک آدرس بوده که از پروتکل TCP/IP مشتق شده است . در صورتیکه دارای یک شبکه کوچک می باشید ، ممکن است از پروتکل NetBEUI مایکروسافت استفاده می نمائید. بهرحال یک کامپیوتر می تواند دارای چندین آدرس منطقی بوده که پروتکل استفاده شده قالب آدرس فوق را مشخص خواهد کرد.

آدرس فیزیکی یک کامپیونر می بایست به یک آدرس منطقی تبدیل گردد. از آدرس منطقی در شبکه برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می گردد. برای مشاهده آدرس فیزیکی کامپیوتر خود می توانید از دستور IPCONFIG استفاده نماید.

پروتکل ها

اولین و مهمترین وظیفه روتر ، آگاهی از محلی است که می بایست اطلاعات ارسال گردند. اکثر روترها که یک پیام را برای شما مسیریابی می نمایند، از آدرس فیزیکی کامپیوتر شما آگاهی ندارند. روترها بمنظور شناخت اکثر پروتکل های رایج ، برنامه ریزی می گردند. بدین ترتیب روترها نسبت به فورمت هر یک از مدل های آدرس دهی دارای شناخت مناسب می باشند. ( تعداد بایت های موجود در هر بسته اطلاعاتی ، آگاهی از نحوه ارسال درست اطلاعات به مقصد و...)

 روترها بعنوان مهمترین عناصر در ایجاد ستون فقرات اینترنت مطرح می باشند. روترها در هر ثانیه میلیون ها بسته اطلاعاتی را مسیریابی می نمایند. ارسال یک بسته اطلاعاتی به مقصد مورد نظر ، تنها وظیفه یک روتر نخواهد بود. روترها می بایست قادر به یافتن بهترین مسیر ممکن باشند. دریک شبکه پیشرفته هر پیام الکترونیکی به چندین بخش کوچکتر تقسیم می گردد. بخش های فوق بصورت مجزا ارسال و در مقصد مجددا" با ترکیب بخش های فوق بیکدیگر ، پیام اولیه شکل واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

 بخش های اطلاعاتی اشاره شده Packet نامیده شده و هر یک ازآنان می توانند از یک مسیر خاص ارسال گردند. این نوع از شبکه ها را Packet-Switched network می گویند. در شبکه های فوق یک مسیر اختصاصی بین کامپیوتر فرستنده بسته های اطلاعاتی و گیرنده  ایجاد نخواهد گردید.

پیام های ارسالی از طریق یکی از هزاران مسیر ممکن حرکت تا در نهایت توسط  کامپیوتر گیرنده ، دریافت گردد. با توجه به ترافیک موجود در شبکه ممکن است در برخی حالات عناصر موجود در شبکه  لود بالائی را داشته باشند ، در چنین مواردی روترها با یکدیگر ارتباط و ترافیک شبکه را  بهینه خواهند کرد. ( استفاده از مسیرهای دیگر برای ارسال اطلاعات باتوجه به وجود ترافیک بالا در بخش های خاصی از شبکه ).

ردیابی یک پیام

در صورتیکه از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمائید ، با استفاده از دستور Traceroute می توانید مسیر بسته های اطلاعاتی  را دنبال نمائیدمثلا" در صورتیکه بخواهیم از مسیر پیوستن به سایت www.microsoft.com آگاهی پیدا نمائیم ، کافی است دستور فوق را بصورت زیر تایپ نمائیم :

Tracert www.microsoft.com

خروجی دستور فوق مشابه زیر است :

 

اولین اعداد نشاندهنده تعداد روترموجود بین کامپیوتر شما و سایت مایکروسافت است .  در این مدل خاص از    روتر استفاده شده است . سه عدد بعدی ، نشاندهنده مدت زمانی است که  اطلاعات از کامپیوتر شما برای روتر ( مشخص شده ) ارسال و مجددا" مراجعت می نمایند. در برخی موارد ممکن است نام روتر نیز اعلام گردد. در نهایت آدرس IP هر یک از روترها نشان داده شده است .بدین ترتیب برای رسیدن به سایت مایکروسافت از محلی که دستور فوق تایپ می گردد ، .... روتر استفاده و    ثانیه زمان برای دریافت اطلاعات از سرویس دهنده و مراجعت مجدد اطلاعات  ، نیاز خواهد بود.

روترها با استفاده از جدول پیکربندی (Routing Table  ) خود قادر به مسیریابی صحیح بسته های اطلاعاتی خواهند بود. قوانین موجود در جدول فوق سیاست مسیریابی یک بسته اطلاعاتی را تبین خواهند کرد . قبل از ارسال بسته های اطلاعاتی توسط  مسیر مشخص شده ، روتر خط( مسیر ) مربوطه را از از نقطه نظر کارآئی  بررسی می نماید . در صورتیکه مسیر فوق فاقد کارآئی لازم باشد ، روتر مسیر فوق را چشم پوشی نموده و مجددا" یک مسیر دیگر را مشخص خواهد کرد. پس از اطمینان از کارآئی مسیر مشخص شده ، بسته اطلاعاتی توسط مسیر مورد نظر ارسال خواهد گردید. تمام عملیات فوق صرفا" در کسری از ثانیه انجام می گردد. در هر ثانیه، فرآیند فوق میلیون ها مرتبه تکرار خواهد شد.

آگاهی از محلی که پیام ها می بایست ارسال گردند ، مهمترین وظیفه یک روتر است . برخی از روترهای ساده،  صرفا" عملیات فوق را انجام داده و برخی دیگر از روترها عملیات بمراتب بیشتر و پیچیده تری  را انجام می دهند.

روتر ها معمولا در محل خروجی شبکه یا همان دروازه ورود قرار دارند .



اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه

 

لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

        لیست مقالات شبکه

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی/www.hamicam.com  

 

 

 

 

 

 

کمردرد را با این ۶ ورزش روزانه در خانه کاملا درمان کنید

کمردرد را با این ۶ ورزش روزانه در خانه کاملا درمان کنید

بسیاری از ما درد کمر را تجربه کرده ایم و یا در اطرافمان افراد زیادی را دیده ایم که با درد کمر دست و پنجه نرم می کنند و در انجام فعالیت های روزمره شان دچار مشکل هستند. اگر عضلات کمر ما قوی باشند و کمری منعطف داشته باشیم از درد کمر ایمن خواهیم بود. پس با گنجاندن این حرکات کششی در تمرینات روزمره تان لذت داشتن بدن و کمری سالم را تجربه کنید.

کشش ستون فقرات

spine-stretch-sm

تکنیک: پاهایتان را بیشتر از عرض شانه مانند شکل باز کنید و با کمر صاف روی زمین بنشینید. چانه تان را در داخل گودی گردن فرو کنید دست هایتان را روی زمین بگذارید و آرام ارام به جلو بکشید.

به محض اینکه احساس کمی کشیدگی در کمرتان کردید به جای اولیه بازگردید.

این حرکت برای کشش عضلات کنار ستون فقرات است و ممکن است کمی کشیدگی در عضلات کف و ساق پا و همسترینگ خود نیز احساس کنید. اجازه ندهید که دست هایتان از انگشتان پایتان جلوتر بزند.

قرار نیست شما روی زمین دراز بکشید.  این حرکان را چندین مرتبه بعد از پایان روز کاری تان انجام بدهید.

حرکت کشش گربه

Cat-Camel-Stretch

تکنیک: روی زانوها و دست هایتان مانند یک گربه قرار بگیرید و به آرامی ابتدا از قسمت پایین ستون فقرات شروع با بالا آوردن و کشش عضلات کمرتان به سمت بالا کنید.

سپس قسمت میانی و قفسه سینه و نهایتا قسمت گردن را بالا بیاورید و مانند یک گربه در حال کشش قرار بگیرید. این حرکات را پیوسته ولی آرام در عرض ۳ تا ۴ ثانیه باید انجام دهید.

وقتی به ناحیه گردن می رسیم باید گردن را در چانه فرو کنیم و سپس به جای اولیه برگردیم با توجه به اینکه ناحیه پشت گردنمان بالاتر از ستون فقرات قرار نگیرد یا چین خوردگی در گردن در حالت اولیه حرکت نداشته باشیم. با هر بالا رفتن دم و هر پایین آمدن بازدم عمیق داشته باشید. این حرکت را ۵ الی ۶ مرتبه انجام دهید.

چرخش ستون فقرات با کشش ضربدری پا به صورت خوابیده

Cross-leg-Spinal-Twist

تکنیک: روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین بگذارید.

دست هایتان را به موازات شانه هایتان باز کرده و کف دست هایتان رو به سقف باشد. پای راست را روی پای چپ مانند شکل بیاندازید و آرام آرام به سمت چپ بچرخید. باسن شما بیشتر از ۵ سانتی متر نباید حرکت داشته باشد.

سپس آرام دست راستتان را بلند کرده و به سمت صورت بیاورید. در اینجا شانه های شما مجاز است تا جایی بالا بیاید که روبه روی سقف قرار بگیرد. این حرکت موجب چرخش ستون فقرات و باز شدن قفسه سینه می شود.

به مدت ۱ الی سه دقیقه در همین حالت بمانید و سپس حرکت را برای طرف دیگر تکرار کنید. نیازی نیست که زانو های شما زمین را لمس کند و فقط تا حد آستانه حرکتی تان حرکات را انجام دهید. هر دم و بازدم حدود ۴ ثانیه باید طول بکشد و در تمام مراحل حرکت باید تنفس کامل داشته باشید.

کشش چرخشی  پایین کمر

back-rotation

تکنیک: لبه ی یک صندلی مطابق شکل بنشینید و پاهایتان را با زاویه ۹۰ درجه روی زمین قرار دهید.

مانند شکل با کمک دست هایتان آرام قسمت پایینی و میانی کمرتان را بچرخانید. همزمان شانه و سرتان نیز باید بچرخند. حرکت را تا جایی انجام دهید که راحت هستید.

کمی درد طبیعی است و به علت باز شدن مفاصل شما می باشد. این حرکت را به مدت ۲۰ ثانیه یا ۶ تنفس کامل انجام دهید. سپس به آرامی به حالت اولیه بازگشته و حرکت را برای سمت دیگر انجام دهید.

کشش اسکوات(squat)

Squat-Stretch1

تکنیک: پاهایتان را بیشتر از عرض شانه باز کرده و روی زانو هایتان بنشینید تا حدی که ران پاهایتان موازی زمین شودو شکم و باسنتان کاملا منقبض باشند.

زانوهایتان از نوک پنجه های پا جلوتر نباشد و پنجه های پا به سمت بیرون باشند.

دست ها را روی زانوها قرار داده و با فشار دست راست روی زانوی راستتان یک دم عمیق داشته باشید و سپس به سمت چپ بچرخید و بازدم عمیق انجام دهید. در همین حالت سه دم و بازدم عمیق انجام داده و سپس بلند شوید و دوباره حرکت را برای سمت دیگر انجام دهید.

توجه: این حرکت برای افرادی که درد زانو دارند توصیه نمی شود.

کشش مرمیاد(mermaid)

mermaid-stretch

تکنیک: روی زمین مطابق شکل بنشینید و دست چپ تان را به پاهایتان بگیرید. دست راستتان را بالا بیاورید و همزمان دم عمیق بگیرید.

با خم شدن روی پهلوهایتان بازدم داشته باشید. سرتان را به سمت چپ خم نکنید و حتما روی خط پهلو به سمت چپ خم شوید و این حرکت را تا آستانه تحمل تان انجام دهید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سه بار انجام داده و سپس حرکت را برای طرف بعد تکرار کنید.


مطالب خواندنی

اخبار تکنو لوژی

اخبار متفرقه

مطالب پزشکی

روشهای دستیابی به موفقیت

اخبار بازی های رایانه ای

توپولوژی استار STAR

توپولوژی STAR
 در این نوع توپولوژی همانگونه که از نام آن مشخص است ، از مدلی شبیه "ستاره" استفاده می گردد. در این مدل تمام کامپیوترهای موجود در شبکه معمولا" به یک دستگاه خاص  با نام " هاب " متصل خواهند شد.

هرگاه کامپیوتری بخواهد با کامپیوتر ی دیگری تبادل اطلاعات نماید، کامپیوتر منبع ابتدا باید اطلاعات را به هاب ارسال نماید. سپس از طریق هاب آن اطلاعات به کامپیوتر مقصد منتقل شود. اگر کامپیوتر شماره یک بخواهد اطلاعاتی را به کامپیوتر شماره 3 بفرستد ، باید اطلاعات را ابتدا به هاب ارسال کند، آنگاه هاب آن اطلاعات را به کامپیوتر شماره سه خواهد فرستاد!.


  

هاب - سوییچ 

شبکه های متوسط و بزرگ اغلب از توپولوژی ستاره ای استفاده میکنند. در این پیکر بندی از کابل و سخت افزار بیشتری استفاده میشود اما مدیریت آن آسانتر و احتمال خرابی آن کمتر است. کابل مورد استفاده توپولوژی ستاره ای اترنت کابل زوج بهم تابیده بدون حفاظ twisted paire است.


به این کابل کانکتوری متصل می شود  به نام rj-45

در پیکر بندی ستاره ای هر کامپیوتر به به یک سوییچ (switch) یا هاب (Hub)متصل میشود.



یک سر کابل به کارت شبکه (کارت شبکه های Ethernet ) یک کامپیوتر متصل میشود و سر دیگر آن به هاب که نقطه اتصال مرکزی کابل کشی شبکه را نزد هم میکند متصل میشود.

آماده سازی توپولوژی ستاره ای آسان است و و عیب یابی در آن اسانتر از شبکه باس است چرا که یک کابل آسیب دیده تنها به روی یک کامپیوتر تاثیر میگذارد و از طرف دیگر کابل زوج بهم تابیده معمولاً گرانتر از کواکسیال است. توپولوژی ستاره ای به کابل بسیار زیاد و یک هاب نیاز دارد. تمامی اینها منجر به بالا رفتن هزینه شبکه میشود که این عیب در مقابل مزایای استفاده از توپولوژی استار قابل چشم پوشی است .

تعداد پورت هایی که بر روی hub می باشد باید با تعداد کامپیوتر هایی که قرار است به آن متصل باشند برابر باشد

با توجه به ساختار داخلی که در hub قرار دارد متوجه می شویم که  یک backbone  در آن وجود دارد و تمام این پورت ها به این backbone متصل شده اند. یا به عبارت دیگر زمانی که  می خواهیم  یک pc را به hub متصل کنیم در واقع به صورت توپولوژی bus عمل می کنیم.

پس با توجه به این ساختار اگر جایی از مدار قطع شود کل پورت های hub قطع می شود.

با توجه به این ساختار اگر یک pc در  حین فرستادن اطلاعات بر روی backbone  باشد باید بقیه ی  pc  ها باید منتظر بمانند تا اینکه pc که مشغول فرستادن اطلاعات خود می باشد کارش تمام شود تا بتوانند بقیه ی pc ها به کار خود ادامه دهند.

پس نحوه ی فرستادن اطلاعات در این قسمت half duplex می باشد.

 شبکه های star که از hub  استفاده می کنند در اصطلاح به انها star bus گفته می شود. زیرا ساختار داخلی hub مانند bus می باشد.




توپولوژی ستاره ای از استاندارد Tokenring استفاده می کنند.

 

مزایای توپولوژی STAR

  • سادگی سرویس شبکه . توپولوژی STAR شامل تعدادی از نقاط اتصالی در یک نقطه مرکزی است . ویژگی فوق تغییر در ساختار و سرویس  شبکه را آسان می نماید.
  • در هر اتصال یکدستگاه . نقاط اتصالی در شبکه ذاتا" مستعد اشکال هستند. در توپولوژی STAR  اشکال در یک اتصال ، باعث خروج آن خط  از شبکه و سرویس و اشکال زدائی خط مزبور است . عملیات فوق تاثیری در عملکرد سایر کامپیوترهای موجود در شبکه نخواهد گذاشت .
  • کنترل مرکزی و عیب یابی . با توجه به این مسئله که نقطه  مرکزی  مستقیما" به هر ایستگاه موجود در شبکه متصل است ، اشکالات و ایرادات در شبکه بسادگی تشخیص  و مهار خواهند گردید.
  • روش های ساده دستیابی . هر اتصال در شبکه شامل یک نقطه مرکزی و یک گره جانبی است . در چنین حالتی دستیابی به محیط انتقال حهت ارسال و دریافت اطلاعات دارای الگوریتمی ساده خواهد بود.

معایب توپولوژی STAR

  • زیاد بودن طول کابل . بدلیل اتصال مستقیم هر گره به نقطه مرکزی ، مقدار زیادی کابل مصرف می شود. با توجه به اینکه هزینه کابل نسبت به تمام شبکه ، کم است ، تراکم در کانال کشی جهت کابل ها و مسائل مربوط به نصب و پشتیبنی آنها بطور قابل توجهی هزینه ها را افزایش خواهد داد.
  • مشکل بودن توسعه . اضافه نمودن یک گره جدید به شبکه مستلزم یک اتصال از نقطه مرکزی به گره جدید است . با اینکه در زمان کابل کشی پیش بینی های لازم جهت توسعه در نظر گرفته می شود ، ولی در برخی حالات نظیر زمانیکه طول زیادی از کابل مورد نیاز بوده و یا اتصال مجموعه ای از گره های غیر قابل پیش بینی اولیه ، توسعه شبکه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
  • وابستگی به نقطه مرکزی . در صورتی که نقطه مرکزی ( هاب ) در شبکه با مشکل مواجه شود ، تمام شبکه غیرقابل استفاده خواهد بود. 

 

اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه

 

لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

لیست مقالات شبکه

 

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی/www.hamicam.com  

   

توپولوژی حلقویRING با استفاده از MAU


توپولوژی حلقویRING با استفاده از MAU 



در توپولوژی Ring، همه ی نودها به وسیله یک کابل به MAU متصل می شوند.

 

توپولوژی Ring از لحاظ فیزیکی یا ظاهری همانند توپولوژی Star است اما از لحاظ منطقی با Star تفاوت دارد، در Ring به جای Switch از ابزاری به اسم MAU استفاده می شود.

 

در Ring داده ی ارسالی از نود مبداء ابتدا به سمت MAU می رود، سپس MAU داده را به ترتیب و به صورت ساعت گرد به تک تک نودها ارسال می کند.


توپولوژی رینگ

اما در Star داده ی ارسالی از نود مبداء پس از رسیدن به Switch، فقط برای نود مقصد ارسال می شود.

 

کابل مورد استفاده در : Ring

در Ring نیز از Twisted Pair استفاده می شود، کابل کشی Ring با Star تفاوتی نمی کند.

 

در Ring اگر یک نود از کار بیافتد، کل Ring از کار خواهد افتاد، برای حل مشکل باید ارتباط آن نود با MAU را قطع نماییم


عملکرد توپولوژی حلقوی بدین صورت است که یک دستگاه مرکزی به نام MAU در مرکز قرار می گیرد و از هر کامپیوتر یک کابل به MAU متصل می شود. شبکه ظاهری این توپولوژی دقیقاً همانند توپولوژی ستاره ای است ولی در توپولوژی حلقوی به جای هاب از MAU استفاده می شود. در این توپولوژی ، ارسال اطلاعات رقابتی نیست بلکه کامپیوتر ها هر کدام به نوبت از شبکه استفاده می کنند. ممکن است این سوال پیش بیاید که کامپیوتر ها چگونه متوجه می شوند که نوبت ارسال آنها فرار رسیده است یا خیر ؟


نحوه محاسبه نوبت ارسال کامپیوترها نیز به این صورت است که MAU پس از روشن شدن یک شار را در شبکه رها می سازد. این شار تنها یک مجوز ارسال از طریق شبکه است و هیچ گونه اطلاعات دیگری در آن وجود ندارد. این شار در جهت مشخصی در شبکه شروع به گردش می کند و به نوبت به تک تک کامپیوتر ها ارسال می شود. اگر کامپیوتری قصد ارسال اطلاعاتی را داشته باشد ، منتظر می ماند تا این مجوز را که Token نام دارد ، به دست آورد که پس از به دست آوردن آن می توانند اطلاعات مورد نظر خود را ارسال کند. اطلاعات ارسال شده نیز در همان جهت چرخش Token شروع به چرخش می کند و آن قدر این مسیر را طی می کند تا کامپیوتر مقصد را پیدا کند . در مدتی که اطلاعات در حال انتقال از مبدا به مقصد است ، Token نزد کامپیوتر ارسال کننده اطلاعات باقی می ماند . پس از تحویل اطلاعات به مقصد ، کامپیوتری که اطلاعات را دریافت کرده پاسخی مبنی بر سالم رسیدن اطلاعات را به مقصد ، به کامپیوتر فرستنده اطلاعات ارسال می کند ،

به این پاسخ  Acknowledgeگفته می شود.

 کامپیوتر فرستنده که Token را در اختیار دارد پس از رویت Acknowledge مجوزی را که در اختیار دارد از بین برده و یک Token جدید ساخته و در شبکه رها می سازد. این Tokenنیز همانند Token قبلی شروع به گردش در شبکه می کند و به کامپیوترهای بعدی می رسد . در هر محلی که ارسال صورت پذیرد ، این مراحل تکرار می شود.


در صورتی که یکی از کابل های شبکه که به کامپیوترها متصل است ، قطع شود یا کامپیوتری خاموش باشد ، MAU قطعی کابل یا خاموش بودن کامپیوتر را تشخیص داده و گذرگاهی را که با واحد مشکل دار در ارتباط است از حلقه خارج می نماید تا در ارتباط کامپیوترهای دیگر و حرکت Tokenاختلالی به وجود نیاید.

نکته :  در این توپولوژی هیچ حلقه ای به چشم دیده نمی شود زیرا توپولوژِ فیزیکی این شبکه از نوع ستاره ای است و حلقه ای از آن صحبت شد ، همان توپولوژی منطقی شبکه است که درون MAU شبیه سازی می شود. شکل ظاهری MAU شبیه هاب در توپولوژِی ستاره ای است.


  توپولوژی حلقوی نیز از استانداردی به نام Tokenring استفاده می کنند.
                                    


 

نقاط ضعف توپولوژی فوق عبارتند از:
*
اگر یک کامپیوتر از کار بیفتد ، کل شبکه متوقف می شود.
*
به سخت افزار پیچیده نیاز دارد " کارت شبکه آن گران قیمت است ".
*
برای اضافه کردن یک ایستگاه به شبکه باید کل شبکه را متوقف کرد.
نقاط قوت توپولوژی فوق عبارتند از :
*
نصب شبکه با این توپولوژی ساده است.
*
توسعه شبکه با این توپولوژی به راحتی انجام می شود.
*
در این توپولوژی از کابل فیبر نوری میتوان استفاده کرد.


اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه



لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

لیست مقالات شبکه

 

 

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی/www.hamicam.com