دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

با این تست، امکان آلزایمر را در خود بسنجید

با این تست، امکان آلزایمر را در خود بسنجید


آلزایمر به طور ناگهانی پدید نمی‌آید و از سال‌ها قبل ممکن است علایم آن در افراد مشاهده شود. حال دانشمندان موفق به طراحی آزمون تصویری برای تعیین امکان ابتلا به این بیماری شده‌اند.


به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان دانشگاه لوئیزیانا در آمریکا به تازگی نوعی آزمایش تشخیصی برای بررسی امکان ابتلای افراد به بیماری آلزایمر طراحی کرده‌اند که در آن از نوعی تصویر برای سنجش توانایی تشخیص جزییات بصری استفاده می‌شود.

 
تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید دارای چهار شیء به رنگ بنفش است که یکی از آن‌ها دارای تفاوت اندکی با سایرین است. آیا شما می‌توانید از میان چهار شیء موجود در تصویر، شیء متفاوت را تعیین کنید؟
 



آیا شکل مورد نظر را پیدا کردید؟


جواب سوال بالا آدمک شماره چهار است که دارای دست‌های کشیده‌تری در مقایسه با سایر اشکال است.
 
محققان دانشگاه لوئیزیانا از این تصویر برای بررسی امکان ابتلا به آلزایمر در شماری از افراد مبتلا به این بیماری در فاصله سنی ۴۰ الی ۶۰ سال و نیز فرزندان آن‌ها استفاده کردند و دریافتند که تعداد زیادی از آن‌ها نمی‌توانند مهم‌ترین تفاوت اشیاء موجود در تصویر را تشخیص دهند.
 
افرادی که قادر به شناسایی تفاوت‌های تصویر نبوده‌اند، اسکن مغزی‌شان احتمال بالایی از ابتلا به آلزایمر را نشان می‌داد.
 
گفتنی است؛ با توجه به نبود روش‌های درمانی قطعی یا واکسن و داروهای پیشگیری و درمان‌کننده بیماری آلزایمر شناسایی بیماری در مراحل اولیه و حتی قبل از نمایان شدن علائم می‌تواند یک برگ برنده مفید در دست پزشکان برای کمک به بیمار و جلوگیری از شدت یافتن بیماری باشد.

چگونه متوجه شویم که تلگرام چقدر از ترافیک اینترنتمان را مصرف می کند؟

چگونه متوجه شویم که تلگرام چقدر از ترافیک اینترنتمان را مصرف می کند؟


اگر دوست دارید میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن تلگرام در حالت‌های مختلف استفاده از دیتای سیمکارت، اتصال به شبکه‌های وای‌فای یا حتی در اتصالات رومینگ را بررسی کنید از این روش کمک بگیرید:



میزان ترافیک مصرفی

پیش از هر چیز اپلیکیشن تلگرام نصب شده روی دستگاه هوشمند خود را به آخرین نسخه (16/3 و بالاتر) ارتقا دهید.

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و روی آیکون منوی اصلی فشار دهید.
از منوی اصلی گزینه Settings را فشار دهید.

گزینه Data and Storage را فشار دهید.

در بخش Disk and network usage با فشار هریک از گزینه‌های Mobile Data Usage, Wi-Fi Data Usage, Roaming Data Usage می‌توانید میزان ترافیک مصرفی در هریک از اتصالات به روش دیتای سیمکارت، شبکه‌های وای‌فای و رومینگ را مشاهده کنید.

چگونه مانع مصرف اینترنت توسط اینستاگرام شویم؟

چگونه مانع مصرف اینترنت توسط اینستاگرام شویم؟


 مصرف اینترنت توسط اینستاگرام


شما می توانید با استفاده از راه حلی که اینستاگرام برای کاهش مصرف اینترنت قرار داده، مصرف دیتای خود را کاهش دهید. این راهکار اینستاگرام باعث می شود تا برخی تصاویر هنگام ورود به اینستاگرام پیش‌بارگذاری نشود .

کلیک، اگر شما از طریق اینترنت گوشی، به نرم افزار اینستاگرام زیاد متصل می شوید، قطعا از مصرف بالای حجم اینترنت در این شبکه اجتماعی شاکی هستید. اینستاگرام یکی از شبکه اجتماعی های پرمصرف است که به دلیل دانلود تصاویر و ویدئو های موجود در آن ممکن است حجم اینترنت گوشی شما را بسیار بالا ببرد. شما می توانید با استفاده از راه حلی که اینستاگرام برای کاهش مصرف اینترنت قرار داده، مصرف دیتای خود را کاهش دهید. این راهکار اینستاگرام باعث می شود تا برخی تصاویر هنگام ورود به اینستاگرام پیش‌بارگذاری نشود و به این ترتیب تاحد امکان از مصرف حجم اینترنت شما جلوگیری خواهد شد.
برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام لازم است:

به نرم افزار اینستاگرام بروید و به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.
برای مراجعه به تنظیمات در اندروید دکمه سه‌نقطه عمودی در بالای صفحه و در آیفون دکمه چرخ‌دنده را لمس کنید.
در صفحه تنظیمات Cellular Data Use را انتخاب کرده و گزینه Use Less Data را فعال کنید.

ویرایش فایل PDF به کمک وبسایت pdfescape

ویرایش فایل PDF به کمک وبسایت pdfescape


 چگونه فایل PDF را ویرایش کنیم؟ تبلیغات آن را حذف کنیم و متن یا تصویری به آن اضافه کنیم.


یکی از خصوصیات فایل PDF غیر قابل ویرایش بودن آن است، بدلیل اینکه فایل‌های Word در کامپیوتر‌های دیگر ممکن است بدرستی نمایش داده نشوند.

معمولا در فضای اینترنت فایل‌های PDF به اشتراک گذاشته می‌شود. این امر دو دلیل دارد. دلیل اول این است که نویسنده دوست ندارد متنی را که می‌نویسد به راحتی قابل کپی کردن باشد. دومین دلیل این است که PDF که مخفف Portable Document Format می‌باشد در همه‌ی کامپیوتر‌ها به یک شکل نمایش داده می‌شود. حتی اگر کامپیوتر مقصد فونتی که نویسنده، متن را با آن تایپ کرده است را نداشته باشد باز هم مشکلی پیش نمی‌آید. 

اما گاهی افراد نیاز دارند فایل PDF را ویرایش کنند. برای مثال تبلیغی را از بالای صفحه بردارند، صفحه‌های دلخواه را حذف کنند صفحه جدیدی به فایل PDF اضافه کنند و یا یادداشت و علامت‌های معنی داری را به متن اضافه کنند. اگر می‌خواهید به ویرایش فایل PDF خود بپردازید ادامه مطلب را بخوانید.

روش کار:

مرحله اول:

ابتدا به سایت pdfescape می‌رویم.( برای رفتن به سایت روی اسم سایت کلیک کنید.)

مرحله دوم:

شما می‌توانید نسخه دسکتاپ این برنامه را دانلود کنید یا به صورت آنلاین با این نرم افزار کار کنید.

pdf-first-page

مرحله سوم:

پس از زدن دگمه Free Online، چهار گزینه به شما پیشنهاد داده می‌شود. اولین گزینه مربوط به ساخت یک PDF جدید است. در گزینه دوم فایل PDF مورد نظر را باید از کامپیوتر آپلود کنید. در گزینه سوم امکان لینک دادن PDF از اینترنت وجود دارد و در گزینه چهارم می‌توانید به ویرایش فایل PDF ای که قبلا با آن کار کرده‌اید بپردازید. تنها محدودیتی که این سایت دارد این است که فایل PDF باید کمتر از 10 مگابایت و زیر 100 صفحه باشد.

pdf-second-page

مرحله چهارم:

پس از آپلود PDF با ابزارهایی که در بالا سمت راست سایت وجود دارد. براحتی می‌توانید به ویرایش فایل PDF بپردازید و در انتها با زدن دگمه سبز رنگ فایل PDF ویرایش شده خود را دانلود و استفاده کنید.

pdf-third-page

همانطور که در تصویر می‌بینید سه تب Insert (برای اضافه کردن متن و تصویر دلخواه)، Annotate (برای اضافه کردن توضیحات و تفسیر متن) و Page برای حذف و اضافه صفحات در بالا سمت راست صفحه وجود دارد.

برای مثال برای از بین بردن تبلیغ @Zangedanesh از تب Insert گزینه whiteboard را انتخاب کرده و سپس روی @Zangedanesh می‌گذاریم.

حتما کار با وب‌سایت pdfescape را تجربه کنید اگر همیشه برای ویرایش فایل PDF مشکل داشتید این وب‌سایت مشکل شما را حل خواهد کرد.


منبع