دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

بهترین و بدترین روغنهای خوراکی را بشناسید

بهترین روغن ها :
1 - روغن بذر کتان
روغن بذر کتان بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است. برای قلب و روده ها مفید است. یبوست را کاهش می دهد. قدرت ایمنی بدن را تقویت می کند. سلامت پوست را ارتقا می بخشد. لیگنین ( فیبر غذایی غیرمحلول ) دارد که برای بدن مفید است. ولی اگر به طور صحیح نگهداری نشود، به سرعت فاسد می شود . برای پخت غذا مناسب نیست.
2 - روغن کانولا
روغن کانولا منبع غنی اسیدهای چرب امگا- ۳ و امگا- ۶ است. مقدار چربی های اشباع در آن خیلی کم است، در نتیجه برای قلب مفید است.
3 - روغن سویا
روغن سویا دارای اسیدهای چرب امگا  ۳ و امگا  ۶ است، ولی اغلب خیلی تصفیه و هیدروژنه (جامد) می شود.
4 - روغن زیتون ( خالص یا خیلی خالص )
هنگام استخراج روغن زیتون از میوه ی آن، نیازی به حرارت بالا و فرآیند شیمیایی نیست. به کندی فاسد می شود. برای پخت غذا در درجه حرارت معمولی مناسب است. در صورت مصرف متعادل، LDL (چربی بد) را کاهش می دهد، بدون اینکه میزان HDL (چربی خوب ) را تغییر دهد، در نتیجه نسبت HDL به LDL را بهبود می بخشد که برای سلامتی بدن مفید است.
5 - روغن تخم کدو حلوایی
روغن کدو حلوایی چربی اشباع کمی دارد. منبع غنی اسیدهای چرب امگا  ۶ است. ممکن است بعضی اسیدهای چرب امگا  ۳ را نیز داشته باشد. عمل تصفیه کردن و فرآیندهای شیمیایی در کارخانه، ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد.

روغن های حد وسط :
1 - روغن آفتابگردان
روغن آفتابگردان منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است.
2 - روغن ذرت
روغن ذرت منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است. چربی اشباع آن کمی بیشتر از روغن های گروه اول ( بهترین روغن ها ) است. اغلب هیدروژنه (جامد) می شود.
3 - روغن بادام زمینی
تا حدودی چربی اشباع روغن بادام زمینی بالاست، ولی کمتر از کره، چربی حیوانی و روغن پنبه دانه است. برای پخت و پز غذا در درجه حرارت بالا مناسب است.

بدترین روغن ها :
1 - روغن پنبه دانه
چربی اشباع زیادی دارد. دارای بقایای ضد آفت های گیاهی است. بیشتر اوقات هیدروژنه ( جامد ) می شود.
2 - روغن هسته خرما ( روغن پالم )
روغن پالم دارای چربی اشباع بالایی است، در نتیجه کلسترول خون را افزایش می دهد.
3 - روغن نارگیل

روغن نارگیل از تمام انواع روغن های گیاهی، چربی اشباع بیشتری دارد و برای سلامت قلب مضر است.

چندوقت یکبار روغن‌تان را عوض کنید

از آنجا که روغن‌های مایع گیاهی نسبت به روغن‌های جامد برتری دارند و از نظر سلامت هم برای افراد مناسب‌تر هستند، توصیه تغذیه‌ای کلی این است که تمام روغن‌های مایع گیاهی باید در الگوی مصرف خانواده باشند، یعنی وقتی خانواده‌ای برای یک یا چند هفته از روغن کانولا استفاده می‌کند، باید دفعه بعد از روغن سویا، روغن آفتابگردان یا روغن ذرت استفاده کند و درواقع در انتخاب روغن‌های مایع گیاهی مصرفی خود، چرخش ایجاد کنند چراکه بعضی روغن‌های مایع مثل روغن آفتابگردان، روغن بذر کتان و روغن کانولا اسید چرب غالب‌شان اسید چرب امگا3 است، بعضی‌ روغن‌ها مثل روغن پنبه‌دانه و روغن ذرت بیشتر امگا6 دارند و بعضی دیگر مانند روغن زیتون اسید چرب غالبش اسید چرب امگا9 است و همه این اسیدهای چرب برای بدن ضروری هستند. بنابراین باید همه گروه‌های اسیدچرب امگا 3، امگا 6 و امگا9 در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند.

این روغن ها را باخیال راحت بخورید!

بهترین روغن کدام است؟

براساس دانش روز در حال حاضر مناسب‌ترین، سالم‌ترین و ایده‌آل‌ترین روغن برای مصرف خوراکی روغن زیتون است که حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا 9 است که برای سلامت بسیار مفید هستند. بقیه روغن‌ها همان‌طور که گفته شد، مقدار و نوع اسیدهای چرب‌شان با هم متفاوت است؛ مثلا باتوجه به اینکه در جامعه ما کمبود اسید چرب امگا3 بسیار احساس می‌شود، روغن کانولا، روغن آفتابگردان، روغن بذر کتان و روغن گردو مقادیر اسید چرب امگا 3 نسبتا بالایی دارند و می‌توانند این کمبود را جبران کنند. البته روغن بذر کتان و روغن گردو بسیار گران هستند و مثل سایر روغن‌های مایع خوراکی در دسترس همه خانواده‌ها نیستند و نمی‌توان به همه خانواده‌ها توصیه کرد از چنین روغن‌هایی به‌عنوان روغن اصلی و جایگزین همه روغن‌های مصرفی استفاده کنند و تنها کسانی که تمایل دارند، می‌توانند از روغن گردو یا روغن بذر کتان به صورت تفننی و برای تغییر ذائقه استفاده کنند.  البته کسانی که به هر دلیل (مالی یا عدم دسترسی) توانایی خرید چنین روغن‌هایی را ندارند، نباید نگران باشند چراکه بهترین جایگزین این روغن‌ها روغن کانولا و روغن آفتابگردان است؛این 2 روغن ارزان‌ترین و دردسترس‌ترین منابع اسید چرب امگا3 محسوب می‌شوند.

لینک مطالب خواندنی:

مطالب  تکنولوژی

مطالب متفرقه

مطالب پزشکی

روشهای دستیابی به موفقیت

دوربین شبکه ONVIF چیست؟

دوربین شبکه ONVIF چیست؟

هر دوربین مداربسته شبکه برای ارسال و دریافت اطلاعات ازپروتکل ارتباطی مختص خود استفاده می کند. این پروتکل برای دوربین شبکه مانند زبان برای انسان است. از این رو دوربین های با پروتکل متفاوت امکان برقراری ارتباط تحت یک نرم افزار را در شبکه نخواهد داشت و این موضوع باعث محدودیت های زیادی در دوربین های شبکه خواهد شد.


onvif


ONVIF

در واقع یک انجمن جهانی برای ایجاد یک استاندارد عمومی در ساخت و ارتباط دوربین های مداربسته شبکه است. واژه Onvif مخفف Open Network Video Interface Forum (انجمن ارتباط باز ویدئویی شبکه) است. این انجمن با هدف ایجاد یک استاندارد جهان مشمول برای ارتباط دوربین های شبکه بدون توجه به تولید کنندگان ان ساخته شده است.

باید بدانید که در صورت نصب یک دوربین شبکه بدون امکانات ONVIF امکان اضافه کردن یک دوربین با مارکی متفاوت در همان شبکه وجود نخواهد داشت. از این رو عملکرد و هدف این انجمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

انجمن ONVIF به طور کلی سه هدف را دنبال می کند:

·         استاندارد سازی ارتباط بین تجهیزات حفاظتی شبکه

·         امکان استفاده از دوربین ها در شبکه بدون توجه به مارک یا برند

·         امکان دسترسی تمامی شرکت ها و تولید کنندگان به تکنولوژی ارتباطی ONVIF

 باید توجه داشته باشید که دوربین های با قابلیت ONVIF با وجود هزینه ی تا حدی بالاتر امکان بسیار مهمی را در اختیار شما قرار می دهند و آن امکان تعمیر، نگهداری و گسترش سیستم مداربسته شبکه بدون وجود دغدغه در مورد امکان همخوانی پروتکل دوربین ها از انها استفاده کنید.

گروه مهندسی حامی

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق

آدرس:خیلابان جمهوری بعد از چهارراه سی تیر کوچه نوبهار پلاک15 طبقه 5

تلفن:02166735116 و 02166732177

از سایت اصلی ما دیدن نمایید:

www.hamicam.com


اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در موردتجهیزات دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آرها DVR

اطلاعات کامل در موردشبکه

اطلاعات در مورد رایانه


لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات دستگاه ظبط و پخش DVR

لیست مقالات شبکه

لیست مقالات رایانه

ICR در دوربین مداربسته چیست؟

وجود فیلتر ICR در بیشتر دوربین های تحت شبکه ضروری بوده،چون این فیلتر ها باعث افزایش کیفیت تصاویر دوربین در طول شب و روز میشود.این فیلتر با فعال شدن در طول روز اجازه رسیدن امواج مادون قرمز به سنسور دوربین را نداده و امواج مادون قرمز را جهت بهبود کیفیت تصاویر جذب خود کرده و در طول شب با غیر فعال شدن این فیلتر امکان دیدن تصاویر با IR  را فراهم میکند.

ICR چیست؟

نور مادون قرمز

محدود نورهای قابل رویت توسط چشم انسان از طول موج 380 تا 780 نانومتر است. نور مادون‌قرمز از طول موج 780nm به بالا است. پس نتیجه می‌گیریم نور مادون‌قرمز برای چشم انسان قابل رویت نیست.

محدوده طول موج نور مادون قرمز و طول موجهای نور قابل مشاهده توسط چشم انسان

در روشنایی روز: نور مادون‌قرمز در تصویربرداری در روز تاثیر منفی روی کیفیت تصویر دوربین دارد. از این تاثیرات منفی می‌توان به تداخل و کدر شدن رنگ‌ها و تار افتادن تصاویر اشاره کرد.

در تاریکی شب: در شب و در شریطی که نور کافی در محیط وجود ندارد، از نور مادون‌قرمز برای روشن کردن محیط و تصویربرداری استفاده می‌شود. البته همانطور که گفته شد این نور توسط چشم انسان قابل رویت نیست ولی توسط سنسورهای دوربین قابل رویت است.

 

فیلتر IR Cut

جهت ازبین بردن تاثیرات منفی نور مادون‌قرمز (بعنوان یکی از نورهای طبیعی محیط) در حین تصویربرداری در روز، یک فیلتر نور مادون‌قرمز (IR Cut Filter) درمقابل سنسور دوربین نصب می‌شود. فیلتر به طیف نورهای مجاز اجازه رد شدن و رسیدن به سنسور تصویر دوربین را می‌دهد.

فیلتر IR Cut در دوربین مداربسته

 فیلتر IR Cut در دوربین مداربسته

 

کارکرد ICR در روز و شب

ICR به این معنی است که فیلتر IR Cut بطور مکانیکی قابلیت کنار رفتن دارد.

توسط ICR می‌توان عملکرد اصلی دوربین را در روز و شب مورد سنجش قرار داد.

توسط یک فیلتر لغزان، فیلتر IR Cut امکان تغییر مکان پیدا می‌کند. به‌صورتی که در روز می‌تواند در مقابل سنسور تصویر دوربین قرار گیرد و در شب می‌تواند کنار رود تا دوربین توسط پخش نور مادون‌قرمز در محیط امکان دید در شب را پیدا کند.

248 Icr3

IR correction

در این سیستم لنز دوربین طوری طراحی و ساخته می‌شود که تشعشعات مادون‌قرمز را قبل از برخورد با  سنسور اصلاح می‌کند.

اما باز هم در طول روز این نوع لنزها بازهم نیاز به یک فیلتر IR Cut دارند. از آنجایی که بهترین فیلترها هم توانایی بلاک کردن همه طیف‌های مادون‌قرمز را ندارند، بقیه طیف‌های رد شده از فیلتر، توسط سیستم اصلاح لنز دوربین کنار گذاشته می‌شوند. از این طریق بهترین کیفیت تصویر حاصل می‌شود.

توجه: تنها دوربین‌های دارای لنز اصلاح‌کننده مناسب برای استفاده از قابلیت دید در شب هستند.


گروه مهندسی حامی

نصب  و فروش  دوربین مدار بسته-نصب دزدگیر-نصب اعلام حریق

آدرس:خیلابان جمهوری بعد از چهارراه سی تیر کوچه نوبهار پلاک15 طبقه 5

تلفن:02166735116 و 02166732177

از سایت اصلی ما دیدن نمایید:

www.hamicam.com


اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در موردتجهیزات دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آرها DVR

اطلاعات کامل در موردشبکه

اطلاعات در مورد رایانه


لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات دستگاه ظبط و پخش DVR

لیست مقالات شبکه

لیست مقالات رایانه

خوراکی های آب کننده چربی پهلو

عوامل متعددی مانند افزایش سن، سوخت و ساز نامناسب یا ژنتیک در داشتن چربی های پهلو دخالت دارند، اما نباید تاثیر تلاش را برای آب کردن آن ها نادیده گرفت.

چربی پهلوها علاوه بر نازیبایی، باعث بروز مشکلاتی در سلامتی نیز می شوند، چون فرد را در معرض بیماری های قلبی، دیابت و فشارخون بالا قرار می دهند.


چربی پهلوها


گروه حامی

خیلی از افراد وقتی پهلوهای خود را لمس می کنند با یک مشت چربی اضافی مواجه می شوند که باعث بدشکلی اندامشان می شود. خیلی از افراد به این چربی های اضافی دور طرف شکم عادت کرده اند، اما افراد دیگری هستند که به دنبال روش هایی برای آب کردن آن ها هستند. برای این کار می توانید به برخی مواد غذایی اعتماد کنید. در این مطلب شما را با 5 ماده غذایی که به آب شدن چربی های پهلوها کمک می کنند بیشتر آشنا می کنیم.

خوردن غذا چه بخواهیم و چه نخواهیم کالری وارد بدن می کنند و اگر حواسمان نباشد این کالری ها به صورت چربی در نقاطی از بدن انباشته می شوند. بنابراین در گام نخست لازم است انرژی بدن را به میزان کافی نه بیش از اندازه تامین کنید. در مسئله لاغری و تناسب اندام آخرین چیزی که باید به آن فکر کنید نخوردن است. باید خوب غذا بخورید و تعادل را رعایت کنید.

یادتان باشد که صرف نظر کردن از یک یا چند وعده غذایی متابولیسم بدن را دچار مشکل می کند و در نتیجه به جای آب کردن چربی ها، عضلات خود را از دست خواهیم داد. در این راستا متخصصان تغذیه راهکارهای روشنی دارند. شما باید عادت های سالمی در پیش بگیرید و به شیوه هوشمندانه ای تغذیه کنید. انتخاب درست مواد غذایی کلید اصلی کاهش وزن و آب کردن تدریجی چربی های شکمی است. توصیه می شود علاوه بر اصلاح عادت های غذایی و ورزش مصرف مواد غذایی زیر را در الویت قرار دهید.

قهوه و اکسیداسیون چربی ها

مصرف روزانه یک تا دو فنجان قهوه برای سلامتی مفید است. با مصرف قهوه کمک زیادی به بهبود عملکرد مغز می کنید و کبدتان می تواند بهتر با بیماری ها مقابله کند. علاوه بر این مصرف روزانه همین میزان قهوه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود، اما باید یادتان باشد فقط یک تا دو فنجان قهوه در روز نه بیشتر.

در واقع نیازی نیست هر روز چند لیتر از این نوشیدنی میل کنید تا روند لاغری سرعت بگیرد. اگر رژیم غذایی تان متعادل و سالم باشد مصرف همین میزان قهوه باعث آب شدن چربی های پهلوها می شود.

به عقیده متخصصان مصرف متعادل و منظم کافئین سوخت و ساز بدن را بالا برده و به دلیل آزاد کردن آدرنالین باعث چربی سوزی می شود.


نارنج برای صبحانه
احتمالا حتی با تصور خوردن نارنج برای صبحانه نیز حس ناخوشایندی به شما دست می دهد. البته شاید جزو طرفداران مربای بهارنارنج باشید و آن را برای صبحانه میل کنید. یادتان باشد مربای بهارنارنج به همراه نان گندم سیاه می تواند صبحانه مناسبی باشد. البته به شرطی که مربا را در منزل تهیه کرده باشید و کم شیرین باشد، اما مصرف نارنج بیشتر توصیه می شود چون حاوی ترکیبی به نام «فنیل آفرین» است. این ترکیب بسیار قوی بوده و در صورت اضافه وزن باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. اگر عادت به مصرف نارنج دارید می توانید از اثرات آن در کاهش سایزتان استفاده کرده و چربی پهلوها را آب کنید. می توانید روزتان را با مصرف نارنج شروع کنید. یادتان باشد که زیاده روی در مصرف بهارنارنج می تواند باعث افزایش فشارخون شود.


گریپ فروت
گریپ فروت جزو مرکبات فوق العاده ای است که نباید از رژیم غذایی طبیعی حذف شود. اگر عادت به مصرف گریپ فروت دارید بدون شک بدنتان از شما سپاسگزار خواهد بود. نتایج پژوهشی که در دانشگاه آریزونای ایالات متحده امریکا انجام شده است نشان می دهد مصرف یک عدد گریپ فروت در روز برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند بسیار مفید است. این میوه به کاهش وزن کمک کرده و شما را از شر چربی پهلوها خلاص می کند.

گریپ فروت برای سلامت قلب فوق العاده است، باعث کاهش کلسترول و فشار خون بالا می شود. این میوه به تدریج شرایط ایده آلی برای کاهش وزن مهیا می کند. درست است هیچ ماده غذایی معجزه نمی کند و گریپ فروت نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما مصرف منظم آن کمک زیادی به آب شدن چربی ها می کند. البته اگر داروی خاصی مصرف می کنید قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید.


سرکه، اما نه هر سرکه ای!
اگر می خواهید زودتر از شر چربی پهلوها خلاص شوید به سراغ سرکه سیب بروید. سرکه بالزامیک برای این کار مناسب نیست. چون اگرچه بسیار خوشمزه است، اما حاوی کالری بیشتری است. سرکه سیب حاوی ترکیب فوق العاده ای است که خواص بی نظیری دارد. بررسی هایی در دانشگاه واشنگتن انجام شده است نشان می دهد گنجاندن سرکه سیب در برنامه غذایی باعث کاهش چربی های دور شکمی می شود. سرکه سیب همچنین باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و خطر مسدود شدن عروق را کاهش می دهد. این نوع سرکه عروق بسته شده را نیز باز کرده و از غدد لنفاتیک مراقبت می کند.


فلفل
همچنان تاکید داریم راز تناسب اندام در داشتن رژیمی متعادل و سالم و پرهیز از بی تحرکی نهفته است. مصرف فلفل نیز برای افرادی که می خواهند چربی پهلوها را آب کنند می تواند مفید باشد. فلفل تند به دلیل دارا بودن ترکیبی به نام کاپسایسین به آب شدن چربی ها کمک می کند. این ترکیب موجود در فلفل باعث طعم تند آن می شود که مورد پسند خیلی از افراد است. کاپسایسین باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن شده و اشتها را کاهش می دهد.

نتایج پژوهشی که در Journal of Proteome Research به چاپ رسیده است، نشان می دهد این ترکیب برخی از پروتئین هایی را که قادر به تجزیه چربی ها هستند تحریک کرده و مانع از تجمع بیش از اندازه آن ها در نواحی مانند پهلوها می شود. اگر معده تان مشکلی ندارد و به غذاهای تند علاقه دارید حتما از فلفل در تهیه غذاهایتان استفاده کنید و چربی ها را آتش بزنید.

یادتان باشد هدف از معرفی این مواد غذایی تشویق به مصرف بی رویه آن ها نیست. برای کاهش چربی پهلوها لازم نیست روزی چندین عدد نارنج، چندین لیوان قهوه یا نیم کیلو فلفل تند بخورید. چون زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی بدون شک آسیب رسان خواهد بود. کافی است چربی، نمک و میزان قند رژیم غذایی تان را کاهش دهید و این مواد غذایی را نیز در رژیمتان بگنجانید. از طرف دیگر بی تحرکی را کنار بگذارید و ورزش کنید.



لینک مطالب خواندنی:

مطالب  تکنولوژی

مطالب متفرقه

مطالب پزشکی

روشهای دستیابی به موفقیت