دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

پورت چیست ؟

پورت در معنا به معنی درگاه است و برای رد و بدل کردن اطلاعات بین دو کامپیوتر استفاده میشود. (‏محلی است که داده‌ها وارد یا خارج می‌شوند)

ما در دنیای اینترنت ۲ نوع پورت داریم یکی پورت فیزیکی (پورت حقیقی Real  Port )



و دیگری پورت مجازی Virtual Port

پورت فیزیکی و مجازی

پورت فیزیکی : این گونه پورت ها پورت هایی هستند که می توان آنها را لمس کرد و دید
پورت مجازی :این گونه پورت ها که از اسمشون معلوم است در دنیای مجازی است و ما نمی توانیم آنها را ببینیم که چه برسه بخواهیم لمسش کنیم.

اما درباره ی پورت های مجازی
همانطور که اشاره کردیم پورت های مجازی قابل لمس نیستند. پورت های مجازی توسط  درایورهای نرم افزاری ایجاد می‏ شوند به هر کدام از آنها یک شماره تعلق می گیرد. گفتنی است یک سیستم عامل دارای ۶۵۵۳۶ عدد پورت مجازی میباشد که از شماره ۰ شروع و با شماره ۶۵۵۳۵ به اتمام میرسند. از طریق این پورت های مقصد ها مشخص می شود و در واقع بسته متوجه می شود که در سیستم مقصد باید به کدام قسمت (برنامه) برسد.

تقسیم‌بندی پورت‌ها بر مبنای شماره آن ها

۱- پورت‌های 0 تا 1023 :
مشهورترین پورت‌ها هستند و معمولا هرکدام برای یک سرویس خاص استفاده می‌شود.

۲- پورت‌های 1024 تا 49151 :
این سری از پورت‌ها به طور مشخص با هیچ‌یک از سرویس‌های اینترنتی مرتبط نیستند بلکه وقتی که با یک ابزار شبکه مانند مرورگر اینترنت (مثل
Internet Explore یا Firefox  و...)، نرم‌افزار ارسال و دریافت E-mail (مثل Outlook و ...)، نرم‌افزارهای FTP (مثل Filezilla یا Cute FTP ) کار می‌کنید، یکی از این پورت‌ها به صورت Random باز شده و یک ارتباط با سرور (با توجه به‌نوع سرویس اینترنتی که می‌دهد که یکی از پورت‌های 0 تا 1023 است) برقرار شده و داده‌ها ارسال و دریافت می‌شوند. یعنی پورت شما یکی از پورت‌های این قسمت است و پورت سرور یکی از پورت‌های بالایی.این سری پورت‌ها را پورت‌های register شده هم می‌گویند.

۳- پورت‌های 49152 تا 65535 :
این سری از پورت‌ها به‌ ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد اساسی این پورت ها برای یک سری سرویس‌های خاص اینترنتی است و یا توسط
Trojan یا ویروس ها استفاده می شود البته بعضی از Trojanو ویروس های معروف از پورت‌های ردیف ۲ نیز استفاده می‌کنند و این تقسیم‌بندی‌ها بالا همیشه برقرار نیست و به‌همین علت گاهی پورت‌ها را به دو‌دسته زیر 1024 و بالای 1024 تقسیم‌ می‌کنند.

 

پس شما میتوانید بوسیله ی همین پورت ها وارد کامپیوتر دیگران شده و به اصطلاح او را هک کنید.‏ از این رو تمام پورت ها حفاظت شده میباشند و یا به عبارت دیگر بسته هستند و تنها موقعی باز میشوند که ‏اطلاعات بخواهد از آن عبور کند،البته این رد و بدل شدن ارتباطات نیز تحت کنترل برنامه های فایر وال میتواند ‏باشد که فقط موقعی باز شوند که اولا اطلاعات بخواهند رد و بدل شوند و ثانیا کاربر اجازه ی آنرا از طریق پیغام ‏فایر وال صادر کند.‏ اما نا گفته نماند که این پورت ها را میتوان برای همیشه باز کرد و آن هم استفاده از یک ویروس مانند سرور ساب ‏سون یا ایرچتان است که با استفاده از آنها میتوانید هر پورتی را که شما تعریف کنید ‏برای همیشه در سیستم طرف باز کنید و بعد از آن استفاده کنید؛البته منظور ازهمیشه این بود که تا وقتی که ‏ویروس در سیستم طرف باشد.‏


در مبحث هک معمولا با پورت‌های ‏نرم‌افزاری سروکار داریم که به هر کدام عددی نسبت می‌دهیم. این اعداد بین ۱ و ۶۵۵۳۵ هستند. معمولا به یک ‏سری از پورت‌ها کار خاصی را نسبت می‌دهند و بقیه به‌صورت پیش‌فرض برای استفاده شما هستند. پورت‌های که ‏فعال هستند، هرکدام توسط یک نرم‌افزار خاص مدیریت می‌شوند. مثلا پورت ۲۵ برای ارسال ‏Email‏ است، ‏بنابراین باید توسط یک نرم‌افزار این کار انجام شود و این نرم‌افزار بر روی پورت ۲۵ منتظر (فال‌گوش) می‌ماند. ‏اینجا ممکن است شخصی از فلان نرم‌افزار و دیگری از بهمان نرم‌افزار استفاده کند ولی به‌هر حال پورت ۲۵ ‏همیشه برای ارسال ‏Email‏ است.

شماره پورت(که معمولا یک عدد 16 بیتی است ) برای تعیین اینکه یک بسته اطلاعاتی (‏packet‏)در اینترنت یا ‏سایر شبکه های به چه برنامه ای در رایانه مقصد تعلق دارد، استفاه می شود.


اما چگونه بفهمیم که یک پورت باز است ؟

 برای این کار روش ساده ‏ای وجود دارد.‏ فرض کنیم آدرس ‏IP‏ سرور مقصد 216.139.227.195 باشد و شما می خواهید از باز بودن پورت 80 روی ‏این سرور مطمئن شوید، برای این کار روش زیر را اجرا کنید:‏ یک پنجره ‏Command Prompt‏ در ویندوز باز کنید. برای این کار از منوی ‏Start‏ گزینه ‏Run‏ را انتخاب کرده ‏و در آن ‏cmd‏ را وارد کنید و ‏ok‏ را بزنید. ‏ در پرامت دستور زیر را وارد نمایید و آن را اجرا کنید:‏ telnet 216.139.227.195 80‏ ‏ اگر پس از اجرا دستور بالا، کل صفحه پرامت پاک شده و سیاه شد، این به معنی آن است که پورت مذبور باز ‏است. ولی اگر پیام زیر نمایش داده شد، به معنی آن است که پورت مذبور بسته است یا اینکه هیچ برنامه ای از این ‏پورت استفاده نمی کند.‏ Connecting To 216.139.227.195...Could not open connection to the host, on port xx: Connect failed

 

اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه

 

لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

لیست مقالات شبکه


نصب: دوربین مدار بسته - دزدگیر- اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی   : www.hamicam.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.