دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

اکسس پوینت چیست ؟

اکسس پوینت چیست ؟

 Access Point یا Wireless Access Point که به فارسی به معنی نقطه دسترسی می باشد در واقع اسمی است که ما بر روی یکی از تجهیزاتی گذاشته ایم که در شبکه های بیسیم یا وایرلس مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات که یه صورت اختصاری به آنها AP یا WAP هم گفته می شود در شبکه های کامپیوتری به تجهیزاتی گفته می شود که عملکردی شبیه به سویچ شبکه های کابلی در شبکه های بیسیم دارند ، بدین معنی که این امکان را فراهم می کنند که از طریق آنها شما بتوانید چندین سیستم کامپیوتری را از طریق شبکه های بیسیم به همدیگر متصل کنید.

}دستگاهی است برای برقرای ارتباط بین دستگاه های بدون سیم ) دارای کارت شبکه بیسیم مثل لپ تاپ ، کامپیوتر های دسکتاپ و موبایل ( به یکدیگر با هدف تشکیل یک شبکه بدون سیم و در اغلب موارد نقش پل ارتباطی بین این شبکه بدون سیم را با یک شبکه اترنت سیمی نیز بر عهده دارد.{

در اصل وظیفه اکسس پوینت به زبان ساده ، مانند یک انتن میباشد که دستگاه های بیسیم باید برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها و لوازم دیگر به ان وصل شوند

فرض کنید شما یک لپ تاپ یک کامپیوتر رومیزی و یک موبایل دارید و میخواهید این سه دستگاه را به اینترنت متصل کنید با اتصال این سه به AP(=Access Point) هرسه وارد یک شبکه میشوند و شما میخواهید این شبکه رو به یک شبکه دیگه به نام اینترنت وصل کنید حالا روتر وارد عمل میشه و این شبکه رو به شبکه اینترنت وصل میکنه.

اکسس‌پوینت‌ها که درکی از شبکه (Network) ندارند و فقط یک سیگنال را می‌بینند.

 

به شبکه های محلی که با استفاده از Access Point ها به هم متصل می شوند به جای اینکه LAN بگوییم Wireless LAN یا WLAN هم می گوییم Access Point  .  ها را معمولا به شکل AP نمایش می دهند ، این دستگاه ها یک عملکرد مرکزی دارند ، تمامی سیگنال های رادیویی را دریافت و ارسال می کنند که در اکثر مواردی که در شبکه های کامپیوتری می باشد سیگنال های Wi-Fi نیز شامل می شود.

معمولا از AP ها در شبکه های کوچک و یا شبکه های عمومی اینترنتی برای ایجاد Hot Spot استفاده می شود.

احتمالا شما نیز در خانه خود از این AP ها دارید ، دستگاهی که شما به عنوان مودم ADSL می شناسید که در کنار آن یک آنتن نیز قرار دارد در واقع یک AP است که در لفظ فنی به آن Wireless Router گفته می شود.  AP هایی که در دفاتر شرکت های کوچک و خانه ها استفاده می شوند معمولا بسیار کوچک هستند و براحتی بر روی چیپ یک کارت شبکه یا رادیو قابل پیاده سازی هستند ، حتی مودم های وایمکسی که شما دارید نیز همان AP های خانگی هستند. فناوری های مورد استفاده در AP های این شبکه ها با توجه به استاندارد بودن آنها یکسان است اما معمولا در شبکه های شرکت های بزرگ از AP هایی با قدرت و سرعت بیشتری استفاده می شود. یک نکته بسیار مهم در خصوص استفاده از AP این است که این تجهیزات به امواج و نویزها بسیار حساس هستند و یک موتور الکتریکی می تواند امواج آنها را براحتی تضعیف کند ، از طرفی وجود مانعی مانند دیوار در یک AP خانگی تا 30 درصد می تواند توان AP شما را کاهش دهد.

Access Point را شما می توانید در همه جا مشاهده کنید از تجهیزات مخابراتی گرفته تا شبکه های کامپیوتری ، در واقع همین دکل هایی که همراه اول یا ایرانسل در شهر دارد به نوعی AP هستند .

در شبکه های کامپیوتری از AP ها هم برای استفاده از اینترنت استفاده می شود و هم برای استفاده از شبکه های داخلی ، هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. استفاده از تجهیزات وایرلس از جمله همین AP ها امنیت را ناخواسته پایین می آورد ، به قول کارشناسان امنیت اطلاعات ، در شبکه های بیسیم شما هر اندازه که اطلاعات را امن کنید باز هم به اندازه شبکه های کابلی امنیت نخواهید داشت زیرا سیگنال شبکه های بیسیم در همه جا یافت می شود . این خود به نشتی اطلاعات معروف است. توجه کنید که AP ها در همه شبکه های بیسیم از جمله شبکه های تلفن همراه و حتی شبکه های Bluetooth هم استفاده می شوند.

Access Point ها می توانند سیگنال یا بهتر بگوییم امواج رادیویی را تا فاصله معینی ارسال و دریافت کنند و از این بابت دارای محدودیت هستند ، برخی از AP را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که در نقش تقویت کننده امواج برای استفاده دورتر از امواج مورد استفاده قرار fبگیرند، به این حالت در اصطلاح Repeater Mode گفته می شود . AP ها می توانند در فرکانس های مختلفی فعالیت کنند که در استانداردهای بین المللی بصورت استاندارد 802.11 شناسایی می شوند. پشت دستگاه AP شما همیشه نوع استاندارد ذکر شده است تا بتوانید آن را با دستگاه هایی که از آن استفاده می کنند تطبیق بدهید ، توجه کنید که AP ها فایروال نیستند و به هیچ عنوان فعالیت امنیتی برای حفاظت از شبکه شما انجام نمی دهند بلکه خودشان به تنهایی خطری بزرگ برای شبکه به حساب می آیند.


.............................

بر روی هر access point بصورت پیش فرض آدرس IPای در نظر گرفته شده است که از طریق آن و بوسیله یک کاوشگر وب می توان به مدیریت و تنظیم access point پرداخت.اتصال از طریق وب روش معمول و متدوال برای مدیریت access point ها می باشد.

از اکسس‌پوینت همچنین برای افزایش برد شبکه وایرلس استفاده‌ می‌شود. برای اینکار اکسس پوینت‌ها، در فواصل معین از هم نصب می‌شوند به‌طوری که هر دو اکسس پوینت مجاور، در برد موثر هم قرار بگیرند. در این چینش، یک اکسس‌پوینت مورد نظر، دیتا را از اکسس‌پوینت قبلی تحویل گرفته و عینا و بدون کم و زیاد، برای اکسس‌پوینت بعدی منتشر می‌کند.

تفاوت اکسس پوینت روتر با اکسس پوینت در چیست؟

تفاوت اصلی این دو محصول در کاربرد آنها می باشد، کاربرد اکسس پوینت در بی سیم نمودن شبکه از طریق پورت ورودی شبکه (LAN) دستگاه می باشد بطوریکه کاربران را قادر خواهند بود از داده ها و سرویس های شبکه به صورت بی سیم استفاده نمایند، درصورتیکه اکسس پوینت روترعلاوه بر فراهم اوردن سرویس های موجود در شبکه به صورت بی سیم (از طریق پورت LAN) ، امکان به اشتراک گذاردن اینترنت را نیز فراهم آورده و به کاربران امکان می دهند که مابین دو شبکه با گستره IP  متفاوت ارتباط برقرار نمایند ( از طریق پورت WAN).

فرق اکسس پوینت و مودم وایرلس :

«کار اکسس پوینت نوعی رابط سیگنال بی سیم و ارسال اون به بقیه بخش های محیط

 « مودم هم وایرلسش همینکارو می کنه اما برای ارتباط اینترنت استفاده می شه


اطلاعات کامل در مورد دوربین های مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد تجهیزات دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد دی وی آر DVR

اطلاعات کامل در مورد شبکه

 

لیست مقالات دوربین مدار بسته

لیست مقالات تجهیزات مدار بسته

لیست مقالات  دستگاه ضبط و پخش

لیست مقالات شبکه


نصب: دوربین مدار بسته - دزدگیر- اعلام حریق- دفتر تهران-66735116-66732177

شرکت حامی   : www.hamicam.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.