دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق
دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته - دزدگیر و اعلام حریق

خواص چای ترش و طریقه مصرف

چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. این گیاه و محصولات آن در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش خوانده می شود.

خواص چای ترش

دم کرده ی چای ترش کاهش‌ دهنده ی فشار خون، خنک ‌کننده ی بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده ی خون، کنترل‌ کننده ی کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.

طریقه ی مصرف چای ترش
افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می ‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه ی خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.

دیابتی ها چای ترش بخورند
چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. این گیاه و محصولات آن در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش خوانده می شود. یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود و دانه های آن غنی از چربی و پروتئین است.

دم کرده ی برگ این گیاه منبعی غنی از آهن و مس است.

از پودر آسیاب شده ی کاسبرگ آن می توان به عنوان طعم دهنده در کیک، شکلات و بستنی نیز استفاده کرد.

چای ترش در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری وجود دارد و معمولا در شرایط آفتابی خشک می شود.

مطالب خواندنی

 

اخبار تکنو لوژی

اخبار متفرقه

مطالب پزشکی

روشهای دستیابی به موفقیت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.